dijous, 13 de març del 2008

Dignitat Nacional


L'entitat Dignitat Nacional , que es presenta com a una xarxa de país per la construcció i el consens nacional catalans, a dut a terme diverses campanyes sota el nom de "A Catalunya, en català" que tenen per objectiu "assegurar el compliment de la Llei de Política Lingüística" arreu del Principat. L'entitat demana als ciutadans del Principat que facin ús del seu dret a demanar la llengua catalana al dia a dia, que n'informin Dignitat Nacional quan no es compleixi la llei.

Segons l'entitat els establiments que incompleixin la Llei de Política Lingüística han de ser denunciats mitjançant reclamació oficial als organismes competents, i haurà "d'atenir-se" a les sancions administratives. Segons l'article 32.3 d'aquesta llei, els rètols de les botigues han d'aparèixer "com a mínim en català", llevat evidentment del nom de la marca.

Per comunicar incompliments de la llei a Dignitat Nacional es pot fer via digital, això és, enviant un correu electrònic a "contacte@dignitatnacionalcat" indicant a l'assumpte "Reclamació comerç" i al cos del correu les següents dades:

• Nom de l'establiment (tal i com apareix al rètol)
• Tipus d'establiment (restaurant, botiga, etc..)
• Adreça i Població complertes
• Foto on es pugui llegir clarament el rètol (N’hi ha prou amb un telèfon mòbil amb càmera)

Dignitat Nacional comprovarà la veracitat de les dades i posteriorment en cas de resultar certes farà la corresponent denúncia -a nom de l'entitat- aportant fotografies i proves de l'incompliment de la llei. A més a més les denúncies seran publicades a la web de l'entitat.